ورزش های تیمی نقش مهمی در رشد کودکان دارند. برای مثال به کودکان در مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی کمک می‌کنند.

ورزش های تیمی نقش مهمی در رشد کودکان دارند. برای مثال به کودکان در مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و آمادگی جسمانی کمک می‌کنند. آن‌ها حتی بسیار سرگرم کننده هستند، ولی نه برای همه‌کودکان.

در واقع بعضی از ورزش‌ها مانند بیسبال و فوتبال برای بچه های خجالتی به دلیل اندازه‌ی تیم شاید مناسب نباشد ولی ورزش‌هایی مانند تنیس، بولینگ یا گلف مناسب هستند.

چهار ورزش مناسب بچه های خجالتی و کمرو:

بولینگ

بولینگ احتمالا بهترین ورزش برای بچه‌های خجالتی که ورزش کار هم نیستند می‌باشد. چرا که می‌توانید در تالارهایی با تهویه‌ی هوا بازی کنید و درکمترین میزان ممکن عرق کنید. هم چنین در تمام سال به آسانی انجام می‌شود.
شاید بهترین دلیل برای خوب بودن بولینگ این است که به آسانی قابل تغییر و سفارشی سازی است.

برای مثال اگر کودک شما تعدادی دوست نزدیک داشته باشد می‌توانند تیمی را در لیگ بولینگ کودکان تشکیل دهند. با وجود اینکه یک بازی تیمی است ولی بسیار شخصی می‌باشد.

کاراته

ورزش‌هایی که هدف تمرینی دارند به طور خاصی مناسب هستند. کاراته و دیگر ورزش‌های رزمی در این گروه قرار می‌گیرند زیرا به دفاع شخصی کودک کمک می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند مبارزه ‌های تن به تنی را در کلاس‌های عمومی تجربه کنند. در این ورزش، تمرکز روی توسعه‌ی شخصی و منظم، سازمان دهی شده و  هدف مند در قدم‌های کوچک است.

ژیمناستیک

کودکان خجالتی که در صبر و ساکت بودن مهارت دارند، در ژیمناستیک هم به خوبی عمل می‌کنند. علاوه بر این، ژیمناستیک هماهنگی و استقامت روحی را تقویت می‌کند. مانند بولینگ و کاراته، ژیمناستیک نیز در همه‌ نوع هوایی به سادگی قابل انجام است.

تنیس

اگر کودکتان بیرون از خانه قادر به بازی است و با جراحات مشکلی ندارد، تنیس گزینه‌ای عالی برای او است. در مقایسه با ورزشی مثل فوتبال، امنیت خیلی بیش تری دارد و می‌تواند تنهایی یا با یک نفر دیگر لذت ‌بخش باشد.
البته که ورزش‌های عالی دیگری هم برای کودکان خجالتی موجود می‌باشد. حتی ممکن است که در تیم‌های سنتی بهتر بازی کند مخصوصا اگر در تیم دوستی داشته باشد.

ورزش‌های دیگر برای کودکان خجالتی شامل شنا، رولر دربی، اسکیت روی یخ، دو، گلف، یوگا، رقص و کوهنوردی است. اگر از ورزش های تکنیکی صرف نظر کنیم، ورزش کردن می تواند تمرینی جسمانی برای کودک شما باشد همین طور به تقویت مهارت های اجتماعی کودک کمک کند (مانند کلوپ های کوهنوردی و پیاده روی.)

تنظیم: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت نی نی بان